Gu va härligt att man utbildar sig!

Va i skolan idag på förmiddagen. Hade så där lagom roligt. Sov nästan. Tror jag lärde mig nåt, kanske. Måste ta o börja läsa i böckerna om jag ska fatta vad de sanckar om på föreläsningarna.

Jobbade från 14.00-22.00. Skitsegt. När halva dagen hade gått ville jag gå hem, men det får man ju inte. Är så segt att gå på upplärning. Jag kan det ju nu, men eftersom vi är en extra med mig så blir det inte så mycket att göra. Sista halvan fick jag gå själv på två maskiner, va lite roligare men det gick lite segt emellanåt ändå.

Fick insikten förut att jag är så otroligt glad över att jag har valt att utbilda mig. Tänk om man varit mindre ambitiös! Då hade man ju hamnat på ett fabriksgolv nånstans. Man skulle få göra samma saker dag ut och dag in. Endel kanske nöjer sig med det, de tjänar ju pengar o kan försörja sig men jag skulle aldrig stå ut. Måste få ha nåt att se fram emot. Just nu kan jag ju trösta mig med att det bara handlar om två månader. Det är ju därför man extrajobbar, man ska bara vara där tills man har fått ett riktigt jobb efter studierna. Har jag tur så får jag ett rligare sommarjobb så jag slipper vara där i sommar om de nu vill ha mig då.. frågan är bara vem som sak ge mig sommarjobb..

Kommentarer
Postat av: Dumle

Vadå, skulle det inte va trevligt att återvända till Saltmästarn? :P
Nej okej... Tacka vet jag att vara arbetslös akademiker!

2007-04-11 @ 08:35:43
URL: http://dumle21.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0