Påskhelg med påskmat hos hela tjocka släkten

Har nu äntligen kommit hem igen efter helgen hos hela tjocka släkten i östergötland! Har nog hälsat på alla som går att besöka under dessa dagar. I fredags var jag och handlade i Linköping med syrrorna eftersom vi var tvugna att hitta en pressent till mamma som skulle grattas under denna visit. Fick bråttom hem till mamma som skulle bjuda på mat. Blev nog en timme sena, men inte mycket att göra åt. Va tvugna att åka förbi Arvids mor och far först också och plocka upp Arvid så han också kunde vara med och äta. Fika fick vi också. Det blev en picknickkorg och så drog hela sällskapet ner till reningsverket (låter jätte mysigt eller hur?!) och satt i solen och åt bullar medans Joel testade på att köra mc. Fredagskvällen tillbringade vi faktiskt hemma i lugn och ro framför tvn.

I lördags bjöds det på påsklunch hos mormor och Nisse. Kom försent dit också, men det gjorde ju inget eftersom maten ändå aldrig är klar i tid där. Joel skulle övningsköra motorcykel ner till Borghamn så mamma, som ska handleda, lånade Arvids mc. Väl hemma igen så var det dags för kvällsmat, det blev kebab. Alla pizzerior hade tydligen stängt så vi fick snällt äta på sibylla. När vi var mätta och belåtna åkte vi hem till Arvids mor och far för att inspektera deras villa i väntan på att Tessan och Joel skulle komma hem så vi kunde hälsa på dem. Jag gjorde mitt bästa för att övertyga Arvid att vi inte ska ta över gården som hans föräldrar gärna vill att vi gör någon gång i framtiden. Jag vill inte bo där, punkt slut! Hemma hos Tessan och Joel fick Arvid äntligen se på sin film Offside som han tjatat om så länge. Sen var klockan så mycket så det var dags att sova för länge sen. 

Söndag skulle ha varit en lugn dag, men det blev det förståss inte. Vi åkte till Arvids mormor och hälsade på så hon inte tror att vi har glömt bort henne. Hon va inte alltför kinkig och det gick nästan att prata med henne den här gången. Skulle hem till mamma efteråt och käka påsklunch och kom förståss försent eftersom det alltid är svårt att komma ifrån Arvids mormor. Hon vill inte att man ska gå så det blir en stor prossedur när det är dags att bryta upp. Efter lunchen åkte Arvid iväg och skulle fixa bilen eftersom den ska besiktas snart, jag stannade hos mamma och följde med henne in till Mantorp när hon skulle på visning. Det visade sig dock att det inte va nån visning, hon måste ha tagit fel på dag/klockslag. Sen bar det iväg hem till pappa för att få lite middag där. Kom på att jag måste åka förbi min moster och hämta symaskin jag skulle få, så fick åka dit. Fick en kopp te där och satt o pratade. Stackars Arvid fick se Toms bilsamling så han trodde han aldrig skulle komma därifrån igen. Så äntligen kom vi hem sådär vid halv tio. Gosade upp oss framför tvn tills vi somnade.

Idag åkte vi en snabb sväng förbi Anna och Melker för att få hälsa på lilla Emil. Va ju så längesen jag var där. Grabben var hur gullig som helst. Är dock inte sugen på en egen än, är alltför skrämmand fortfarande. Åkte till pappa för att få lite mer påskmat i magen. Kom försent som vanligt. Fick ett påskägg efter maten, och sen fick vi skynda oss iväg till affären och köpa en blomma till mamma. Gjorde ett eget arrangemang som vi (dvs jag) fick slänga ihop lite snabbt och så for vi till mamma och grattade henne. Fick massa kakor, tårta och så till sist kvällsmat. Vid det laget var det dags för mig att åka hem till mig här i Trollhättan. Fick ta det lungt på vägarna och körde faktiskt helt lagligt hela vägen hem! Har ju fått på sommardäcken så det va inte så kul när det kom snöblandat regn, men vägbanan var varm så det gick ju köra.

Nu sitter jag här hemma. Kan ta det lungt. Imorgon ska jag till skolan hade jag ju tänkt och sen ska jag jobba. samma sak nästa dag. På tordag ska jag bara jobba, fredag vet jag inte än. Vill de att jag kommer så kan jag ju göra det. Arvid kommer hit på fredag så då ska vi väll försöka hitta på nåt skoj. Han är lättroad så det blir nog inte svårt! *hehe*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0