Det man tjafsar mest om





Imorgon ska vi åka till öst och hällsa på, gå på dop och kanske hinna med lite andra besök.
Jobbiga nu är att det behövs städas här hemma innan vi åker, det är mycket trevligare att komma hem till en ren o fin lägenhet än att behöva röja det första man gör när man kommer hem igen. Det betyder att det måste städa idag.. annars är det jag som får städa själv imorgon och DET går jag inte med på!

Anledningen till att lägenheten är så stökig som den är just nu är att jag inte har brytt mig om att städa. Av nån okänd anledning blir det alltid så stökigt när jag struntar i städningen.. även fast Arvid bestämt hävdar att han gör lika mycket som jag här hemma... Men varför blir det så stökigt då? Just nu behövs det diskas, vattnas blommor, bäddas rent i sängen, damsugas, plocka undan tvätt... sen skulle Arvid gärna få röja upp på balkongen efter sig.


  
  
                                                                            ↑
En del saker beror ju faktiskt på mig också *hehe* 

Men man ska inte hoppas på för mycket...
Visst, han har ett jobb att sköta och man blir trött av att jobba, men bara för att jag sitter här hemma så betyder inte det att det bara är mitt ansvar att lägenheten är städad och att maten lagas. Vi bor båda här och jag studerar dessutom så jag har saker som måste göras under dagarna... men det kanske inte är lika jobbigt som att arbeta?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0