Ge blod, ge liv.




Hade tänkt passa på att lämna blod nu när jag är i östergötland på besök. De har ju blodbrist och försökt få mig att komma och lämna hela sommaren, men jag bor ju en bit ifrån och de gånger jag har varit i öst har jag antingen inte haft tid eller så har de inte öppet. Som nu tex. hade jag tänkt att man kunde ta en sväng förbi där imorgon när vi ska åka hem, men de har inte öppet på måndagar! Så det blir inget den här gången heller!

Ska ta och palla mig iväg till sjukhuset i Trollhätta och fixa så jag kan lämna blod där också.

Det känns som en god gärning att lämna blod. Och har man tur så finns det om man själv skulle komma i behov av en blodtransfusion. Kan känna mig stolt som blodgivare, lite av att vara vardagshjälte över det hela. Undra hur många som lever tack vare de bloddroppar man har avvarat?


image103


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0