Jag vet! Vi spränger av dig huvudet!



Om det är nåt jag hatar i denna värld så är det ungar med smällare och fyverkerier! Möjligen att jag hatar deras föräldrar ännu mer.. men grännsen är hårfin så det spelar ingen roll.

Inatt gick det två ungar längs med cykelbanan utanför huset här hos pappa och roade sig med att smälla smällare! Detta var något som var aningen irriterande med tanke på att klockan var sådär halv två på natten! Och de höll på där i sådär en timme. Lagom irriterande!

Då kan man fråga sig vad det är för föräldrar som låter sina småungar vara ute klockan två på natten och smälla smällare! Och är det föräldrarna som har köpt smällare så är det ju riktigt korkade! Jag hoppas verkligen att ungarna spränger av sig händerna så de lär sig nåt!


Eftersom jag hade aningen svårt att sova så hade jag god tid på mig att tänka. Jag kom fram till att man kan ge bort smällare till ungjävlarna i julklapp med följande rimm på paketet:



image218

Här får du några smällare och så,
med extra kort stubin på alla två.
Så du dina händer kan spränga bort,
så vi kan få ro för gott.
För utan dina händer små,
är det aningen svårt att tända på.

God jul o gott nytt år önskar grannarna.


Hehehehehehehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0