Irriterad!



Blev lite irriterad förut. Datorn som vi köpte har bråkat lite. Skärmen slocknade och sen tändes den upp igen, och så kommer det upp ett felmedelande om att bildskärmen-nånting slutade fungera men har nu återställts. En gång igår och en gång idag. Hum.. Vi va o frågade där vi köpte den om den ska göra så. Då frågade de förstås om det var vi som hade installerat den. Ja, det gjorde jag. Vem fan vill betala tusen spän för att nån ska "installera" den. Det var ju bara att sätta igång datorn och så installera den allt själv, det enda man behövde göra ibland var att klicka på nån knapp att den skulle fortsätta eller ok. Så svårt var det..
Men nu så kan man ju fråga sig om de menar att  jag ska ha gjort nån inställning så att datorn gör som den gör, eller menar de att det är nån förinställd funkton som gör att skärmen slutgar fungera? För jag har deffenetivt inte ställt in den så att nåt ska sluta fungera lite då och då!
Förslaget vi fick var att vi kunde lämna in den så kunde de köra nånting och kolla så allt står rätt till med mjukvaran. Skulle kosta femhundra. jippi. Men om mjukvaran inte fungerar som den ska så är det alltså mitt fel? Eller varför ska jag annars behöva betala för det? Är det fel på varan så ska man kunna reklamera och det är gratis!
Förresten så står det i konsumentlagstiftningen att information för installering och hantering m.m. ska följa med varan, så vaför skulle jag behöva betala för att nån ska installera den, det ska man ju kunna göra själv!


Uch! Irriterad! Men nu har jag skrivit av mig lite. Det kommer hit en sen med som ska kolla igenom datorn och se om det är nån konstig inställning nån stans eller  om det finns nåt annat fel. Alltid bäst att låta nån man litar på kolla först och få lite bättre info inan man lämnar in nåt till några som man inte alls känner...


image48

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0