Kvinnligt vs. manligt



Av nån anledning blandar de in kvinnligt och manligt i marknadsföring... varför vet jag inte...

 Maskulin
→ kön spelar roll
→ Pengar och saker är viktigast
→ Man beundrar framgångsrika personer
→ "Large is beutiful"

Feminin
→ Könsroller är mer flytande
→ Människor och miljö är viktiga
→ Man sympatiserar med de olyckliga
→ "Small is beutiful"


Det känns som man har hört detta förr.... i det vanliga livet...


Vad passar in på mig mån tro?
Kön spelar roll?

Beror ju på hur de menar.. jag är ju hetro så, ja, det spellar väll roll...
Pengaroch saker är viktigast?
Ja, jag är pengagalen och skänker sällan (aldrig) pengar till välgörenhet..
Man beundrar framgångsrika personer?
Hört talas om avund?
"Large is beutiful"?
Killarna har ju fått för sig att storleken har betydelse... vi ska väll inte befria dom från den ilusionen än på ett tag..
Könsroller är mer flytande?
Som sagt, jag är hetro...
Människor och miljö ärvikiga?
Ok. Jag källsorterar faktigt...
Man sympatiserar med de olyckliga?
Ok.. det gör jag..
"Small is beutiful"
Blir aningen förvirrad över vad de menar här.... Hänvisar till tidigare svar...



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0