Tur i oturen?



Åkte iväg till mamma förut och hälsade på. Mest för att "låna" lite burkar av henne som jag kan ha när jag ska göra gelé nån dag nu i veckan. Satt hemma hos henne och fikade lite på popcorn och te, sen skulle jag åka därifrån..

Kom sådär 1½ meter... sen dog bilen... "jippi"....

Mammsen kom ut och hjälpte mig kolla vad som kunde vara fel. Inte helt illa att ha en mamma som kan meka bil! Lirkade upp fördelaren och kunde konstatera att den var rätt fuktig. Dessutom var fördelarlocket rätt slitt.. tur att den har funkat så länge som den har.

Tur att jag fick för mig att åka till mamma! Hade inte varit roligt att stå där imorgonbitti med en bil som inte startar! Då hade jag fått det jobbigt att ta mig in till jobbet.. pluss att jag skulle ha hjälpt pappa så då hade han också blivit lidande...

Men nu löser det sig ju lite bättre. Blir en sväng föbi Biltema och handla nytt fördelarlock, så får man ju hoppas att det inte regnar allt för mycket så jag kan sätta dit det sen också.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0