Äktenskap mellan syskon?!



Jag lär mig mycket intressanta saker på fastighetsförmedlingen.

Idag t.ex. lärde jag mig att om man gifter sig med sin biologiska bror och man inte vet om att man är biologiskt släkt så måst man skilja sig när man får reda på att han är ens biologiska bror...

Dessutom är det straffbart att ha sex med ett biologiskt syskon. Så hur går det då om man har barn ihop? Ja, så länge man inte vet om att ens partner är ens biologiska syskon så är det alltså lagligt...


Därimot verkar det vara fullt tillåtet att gifta sig med sitt halvsyskon! Man måste dock ha tillstånd från nån myndight för det...



Vad nu detta har att göra med fastighetsförmedling är lite oklart.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0