Får det ta sån tid?!



Försökte ta ett snack med min lärare förut. Han missade att rätta tre uppgifte på min tenta vilket har gjort att jag bara fick en 3 när jag borde fått en 4 om han hade rättat som han skulle. Hit hör att det var ungefär två månader sedan vi fick reda på resultatet, och ungefär lika lång tid sedan jag sa till honom att det var fel.

Jag har tjatat lite på honom, men det har inte hänt nåt. Så idag passade jag på igen. Då säger han att han har den med sig och att den är rättad och klar, inte för att vi "kan ta det nu" som han sa utan för att poängtera att han hade tittat på dom. Det lät ju bra tills han talade om att han hade gått runt med tentan i väskan i tre veckor...

Är han seg, eller bara trög? Eller var det bara en påhittad ursäkt? Mer fick jag inte ur honom, för han var absolut tvungen att få sig lite fika som han så fint uttryckte sig!. Då gick jag. Egentligen ville jag veta om han tänkte ändra mitt betyg, men det verkade han inte vara så sugen på att diskutera.

Vi får väll se om det händer nåt idag. För är de rättade och klara så är det ju bara att lämna in tentorna så man kan hämta ut dom och sen se till att betygen ändras. Annars får jag jaga efter honom på måndag.

Och nåde honom om han inte ger mig en 4!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0