Struliga lärare



Jag har en längre tid väntat på att en lärare ska ändra mitt betyg i en kurs jag läste i höstas. Saken är den att han "missade" att rätta tre uppgifter på vardera tre poäng och jag låg ca 3-4 poäng från en 4. Jag har nu tjatat på min lärare att han ska ordna detta en längre tid, och varje gång har han sagt att det ska ordnas.. han slingrar sig undan liksom.

Förra gången jag frågade så sa han att han hade gått runt med tentan i sin portfölj i tre veckor rättade och klara! Ok tänker man ju då att nu kanske det äntligen händer nåt.

Men eftersom det inte hade hänt nåt tills idag så passade jag på att fråga igen. Då var han lite undanflyende som vanligt men jag fick faktiskt följa med honom till hans kontor och där tog han fram tentan, men tror inte att den var rättad och klar! Han hade ju inte ens tittat på den!!!!

Men det slutade med att jag fick sju poäng! Så nu ska det väll ändå hända nåt med betyget!

Roligast av allt var när han på en av frågorna sa att jag hade missat en grej och det var "nog därför" han inte hade gett några poäng. Jag ifrågasatte varför jag inte hade fått några alls så då satte han en etta på den, de andra två hittade han inga fel på! *hehe*

Men att människan inte skäms? Det har liksom gått två månader från att jag sa till första gången och även de som gjorde omtentan fick sina betyg för flera veckor sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0