Strömavbrott



Ungefär vid tolvtiden så kom det en nisse från Trollhättans energi och knackade på dörren för att berätta att de skull byta elmätare (eller vad det nu va) så de skulle bryta strömmen ett tag.

Nemas problemas, jag rusade in till datorn och stängde av den eftersom jag inte att den skulle dö av strömavbrottet. Sen satt jag där och väntade. Och väntade. Jag läste lite skolböcker och väntade lite till. Men inget hände! Så jag gick till förnstret och spanade efter deras bil som skulle stå utanför dörren. Den va borta. De hade dragit iväg på lunch!

Jag fortsatte plugga och sen klippte jag klart tygdelarna till min väst. Hungrig var jag också! Men jag kunde ju inte ställa mig och laga mat om de skulle stänga av strömmen!

Men nu har de varit här och jag har haft mitt lilla strömavbrott. Men varför i hela fridens namn går man och talar om att "nu ska vi bryta strömmen" och sen drar på lunch?! Irriterande!


Nu sa jag sy ihop min väst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0