Värt ett försök


Nu har jag mailat till CSN och frågat om jag kan få studiestöd under min praktik.

Saken är den att min praktik ingår inte i utbildningen, men jag måste ha den för att få registrera mig som fastighetsmäklare och är jag inte registrerad så får jag (enligt lag) inte ägna mig åt fastighetsförmedling.

Alltså måste jag ha praktigen för att över huvud taget kunna jobba som mäklare!

Anledningen till att jag kollar upp om jag kan få studiestöd är att det företag jag praktiserar hos har ingen skyldighet att betala mig. Vissa ger viss lön men det är inget man ska räkna med att kunna få. Och jag vill ju gärna kunna försörja mig under praktikperioden.
image245

Men eftersom praktiken inte ingår i själva utbildningen så anar jag att det inte kommer gå att få pengar från CSN under praktiken... Men det är ju värt ett försök!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0