Dagens rubrik...



Igår skulle jag vara duktig och plugga på mina sommarkurser. Tänkte börja med att skriva ut massa papper som verkar vara bra att ha, vilket slutade med att jag fick springa runt hela staden i jakt på en bläckpatron. När det var fixat så var klockan långt in på eftermiddagen.

När Arvid kom hem så fick jag honom att hjälpa mig att färga håret! Han var riktigt duktig, dessvärre hjälpte ju inte det när det kom till resultatet... Har nu en mörkare blond färg som dessvärre hotar att bli aningen gröndaskig. 

Gårdagskvällen bjöd på en mindre tjejkväll. Började på Nitlotten (va typ bara vi där) men drog därifrån vid tiotiden då de började stänga ner stället... svårt att partaja en måndag i denna stad. Gick hem till mig, tog med en vinare, varsitt litet plast-snapsglas och Arvids cykel så traskade vi hem till A L och drack vin i plast-snapsglas. Det är svårt kan jag säga. Man spiller väldigt lätt med dessa små glas...  Hos A L blev det mer vin och massa snack. Vid tre började det se ljust ut ute igen så jag kunde våga mig hemåt.

Idag hade jag  svårt att sova lite pga att bilarn ute vid trafikljuset höll på att tuta hela tiden och så pep min telefon ett antal gånger. Helt plötsligt efter ett pip så knackade det på dörren också! Där står A L och tycker jag kan följa med och äta frukost med henne... Va ju bara att slänga på sig kläder och dra ner till Coffehouse för en macka. Passade även på att köpa en ny hårfärg.. frågan är ju bara om jag kan få Arvid att hjälpa mig med det idag igen... tveksamt.

Nu har jag intagit den position som jag anser att man bör ha såhär dagen efter, dvs liggandes i soffan framför tv:n. Har cola och chips uppbunkrat här bredvid så jag överlever nog ett tag. Så nu ska jag ligga här och läsa min bok och njuta av mitt "sommarlov".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0