Hemma från Åre!



ÄNTLIGEN HEMMA!!!

Fan vad tid det tar att åka! Men nu sitter vi här hemma igen framför tv:n och med maten i knät! Har tyvärr alldelses för mycket att göra framöver..

Hur ska man sammanfatta veckan i Åre då?

Ja, började bra gjorde det ju..inte... På vägen upp ringde de från ett ställe där jag sökt sommarjobb och vill att jag skulle komma på intervju.. men när jag sa att jag skulle vara  Åre under vecka så blev han nästan lite sur.. han sa nåt i stil med att "vi får se om vi kan rina nästa vecka". Med tanke på den ton han använde så lär jag ju aldrig höra från dom igen.

 Första som händer när vi kommr fram är att tre stycken blev magsjuka! Jag klarade mig tack och lov. Det blev mycket skidåkning och jag har typ levt på korv och bröd och mackor under dagarna i Åre!

En dag blev det bada av på Holiday Club. Badet var ok, men bastuarna var rikgit roliga! De kan jag rekomendera. Däremot finns det en liten nackdel med det här stället. De kör nämligen med gemensamt omklädningsrum i mitten och gick man riktigt långt ut åt ena kantern så kunnde man hitta damernas avdelning, men sen var man ju tvungen att gå tillbaks genom den gemensama delen för att komma in till badet! Där kan vi snacka om att man aktade sig noga för att råka titta på sånt man verkligen inte vill se! (dvs gamla gubbar). Sen hjälpte det inte så mycket att duscharna var separata. När vi skulle duscha av oss efter badet så kom det in en karl hos oss (tur nog var jag inte näck då än) han tittade sig omkring och sen frågade han mig om han hade kommit in till damernas... Ja, jo typ.. eller så har gubbarna här inne utvecklat enorma hängtuttar!

En dag mot slutet av veckan så passade vi på att åka upp till toppen med linbanan! Det var jäkligt trångt och det tog lång tid innan man fick åka med, men upp kom vi. Det var roligt, det gungade ganska härligt med jämna mellanrum, men man stod rättstadigt ihoptryckt med allt folk. Hade funderingar på att fråga hur det stod till med syrrans magsjuka... tror folk hade flyttat på sig då... *hehe*

Men nu är det roliga slut.. nu är det dags för allvaret. Värst av allt med att komma hem är badrummet.... Det ser ut så här:
image274   image276

Det går inte att duscha där inte! Dessutom kan jag ju glömma allt vad sovmorgon heter denna vecka såvida jag inte vill bli väckt av några hantverkare....


Nähä... jag borde kanske ta och plugga lite... *gäsp*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0