Haha! Får man vara så... så... korkad!



Har precis varit i skolan och pratat med min kära lärare för att reda ut ett och annat angående tentan i Fastighetsförmedling.

I måndags när tentaresultatet skulle ha kommit ut så skickade jag ett mail till honom och frågade hur det gick med rättningen och undrade när resultatet skulle komma eftersom det hade stått att tentan skulle vara färdigrättad senast den 19.

Igårkväll hade jag fått ett svar! (helt otroligt att människan svarar på mitt mail!) Det löd: "Hej! Skall se vad som hänt.
Den är tillgänglig imorgon em." Ok, tänkte jag, får vänta och se vad som händer...

Idag fick jag ytterliggare ett mail, och det är nu det börjar bli roligt! Det löd:

"Hej Linda!
Du var en poäng från ett högre betyg. Jag hämtade tillbaka tentan och gjorde en omrättning, vilket gav en 4. Hoppas det var värt att vänta på. Skriv lite tydligare på skrivtentor, använd fler sidor och lämna lite luft mellan styckena. Ett tips i all välmening. Du gjorde en riktigt bra tenta."

???? va ungefär min första reaktion. Omrättning?! Visst, snällt, men inte riktigt vad jag bad om. Men skyndade mig till skolan för kan han hämta ut tentor så måste han ju vara på skolan (för en gångs skull). Väl där så visade det sig att han faktiskt hade lämnat tentorna för utlämning! Kollade på min tenta och tänkte först hämta ut den då jag insåg att hans generösa omrättning var helt onödig. Gränsen för en 4 gick vid 80 poäng, jag räknade ihop mina poäng och fick det till 84! Tyckte det var bäst att låta tentan vara tills jag hade pratat med min kära lärare.

En viktig detalj här är att de som gjorde den ordinarie tentan fick G eller VG, och vi som gjorde omtentan får betygen 3, 4, 5, villket verkar rätt orimligt. Kollade upp kursplanen och enligt den är betygsskalan U/G/VG.

Fick gå runt på skolan och leta efter honom ett tag men hittade honom tillslut. Frågade honom om betygsskalan och han fick snällt erkänna att han hade gjort fel, så mitt betyg slutade på ett VG. Han förklarade sin lilla omrättning också då jag snällt inflikade att han hade räknat fel, villket inte spelade någon roll nu när det blir bokstävsbetyg, men endå!

Hit hör också det att jag hade den här läraren i en kurs i höstas också, och då missade han att rätta 3 uppgifter och tog sedan ett halvår på sig att rätta till sitt "misstag". Under den perioden fick jag påminna honom ett flertal gånger och varje gång jag skull prata med honom verkade han aningen undanflyende och jag fick nästan känslan av att han låtsades som om han inte visste vem jag var eller vad det hela handlade om, vilket ha borde ha lärt sig med tanke på hur ofta jag fick tjata på honom!

Så känslan jag fick nu när jag fick det skumma mailet om hans omrättning var att han reagerade ungefär: "Oh nej! Inte hon nu igen!" Och sen har han väll helt enkelt fått för sig att om han rättade om min tenta så jag fick en fyra så skulle jag bli så glad så jag inte skulle komma och klaga över andra brister... typ att han tog fyra veckor på sig för att rätta fyra tentor och egentligen har han bara tre veckor på sig!

Ja, jag tycker ju att det här är rätt komiskt. Aningen tragiskt att han aldrig lär sig av sina misstag eller ens försöker bättra sig! För tro mig, han har fått många klagomål!

Bästa just nu är att jag vet att han vet vem jag är och att han vet att gör han fel igen så kommer han inte komma undan med det. Inbillar mig gärna att han är lite rädd för mig *hehe* Det känns liksom som om han undviker mig, typ så fort han ser mig så går han därifrån *hehe* Bäst att han sköter sig i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0