Ingen panik men...


... imorgon bitti ska jag redovisa en problemställning. Nämligen "vad gäller vid köp av bostadsrätt om köparen avlider precis innan tillträdet?". Dessvärre står ju inte svaret svart på vitt i någon bok, utan jag har några timmars lagläsning framför mig.

Själva frågeställninen ska dessutom redovisas med hänsyn till det arbete som jag hålle på att skriva. Som jag misstänker kommer överstiga 80 sidor. Dessvärre är det arbetet långt ifrån klart. Det ska va inne på fredag kl 12 senast.

Ingen panik alls. Jag har skrivit knappt hälften av all text. Mer än halva arbetet är dock bilagor i form av objektsbeskrivning, överlåtelseavtal m.m. Allt som kan tänktas användas (och inte användas) i en bostadsrättsaffär.

Ska förhoppningsvis kunna komma iväg snart till lägenheten och mäta upp den så jag får en planritning över den. Och förhoppningsvis så får jag stadgarna också för dom behöver jag verkligen ha idag!

Nu ska jag återgå till mitt pluggande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0