Rosa bandet



Sen helgen är jag nu ägare av ett rosa band. Jag som aldrig har tänkt att köpa mig ett. Och faktum var ju att det va inte jag som köpte det heller, det gjorde min sambo åt mig.

Men jag förstår inte varför man ska köpa ett rosa band. Visst är det jättebra att man stödjer kampen mot bröstcanser, men kan man inte lika gärna bara skänka pengarna då? Varför måste man ha nåt för att man skänker pengar?

Bara en massa onödig tillverkning och transport av dessa rosa band som någon sen kan sätta på sin jacka/tröja och få visa upp att man minsan har skänkt pengar! Känns rätt onödigt.

Men det är ju bara vad jag tycker.


Kommentarer
Postat av: petra

hehe de är en kul grej tror ja .. liksom att visa att men bryr sig me ... fast de fins ju folk som bryr sig endå:P hehe men men. puss från syster

2008-10-07 @ 18:36:57
URL: http://peetrarudin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0