Tacka grannen med dålig fläktrem


En av grannarna här har tagit till vana att parkera bilen på behagligt gångavstånd, så han/hon slipper gå så långt på mornarna. Dessvärre råkar detta behagliga avstånd innebära att bilen står vääääldigt nära mitt sovrumsfönster....


Och denna dag var inget undantag. Bilen startades och gnislade ordentligt och länge, och jag vaknade. Det fanns dock en liten detalj som skiljde sig mot hur det brukar vara. Denne granne brukar åka till jobbet vid straxt efter sex på morgonen. Men inte idag. Idag var klockan så mycket som 6.40!

Det är bara det att min sambo brukar åka till jobbet senast 6.30... vilket ju resulterar i att jag, till att börja med måste tänka till för att försäkra mig om att jag uppfattar klockan rätt, och sen måste jag ju puffa på sambon så han vaknar.

Men han behöver ju inte tacka mig för att han slapp komma försent till jobbet. Det är bara att tacka grannen...Och då kan han ju passa på att slå ner honom/henne från mig också.

Nu är jag ju klarvaken!


Kommentarer
Postat av: petra

hahahah ...bra väckaklocka :D

2008-10-31 @ 21:11:04
URL: http://peetrarudin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0