"Hur man får sin lärare avskedad" Del 2


Mitt senaste projekt löper på för fullt. Idag hade jag ett möte med klassen där vi pratade ihop oss. Vi kollade egenom kursplanerna för de två senaste kurserna och kunde konstatera att det inte va mycket av kuresens innehåll som vi verkligen har lärt oss. Ingen nyhet precis, men nu kan jag gå till de ansvariga och säga att hela klassen kan skriva under på att vi inte har lärt oss nåt.

Idag började den sista kursen med läraren. Roligast var att vi fick tillbaks våra arbeten som vi gjrode för två (!!) kurser sen. Mitt arbete hade fått ett "Mycket bra" och läraren passade på att prata med mig om att han funderade på att höja upp mitt betyg eftersom jag hade gjort ett så bra arbete. Men det om jag gör bra ifrån mig i den här kursen... Lite fel tycker jag....

Undra om han skulle vara lika "snäll" om han visste vilket projekt jag driver? *hehe*

Lite pluss ska läraren dock ha. För han verkar ha börjat ta till sig av kritiken och upplägget på den här kursen var mycket tydligare än någon av de tidigare kursenra vi har haft med honom (tog bara 1½ år). Får bara hoppa att det håller i sig.

Nästa steg blir att prata med ansvariga igen, och målet nu är att skolan ska ta sitt ansvar för bristerna i utbildningen. För när ska vi egentligen få lära oss det vi har missat i dessa två kurser? Och om läraren inte kan visa på en markant förbättring så får de se till att skaffa nån bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0