Återvänder

På torsdagen direkt efter praktiken gick tåget mot Mjölby där bilen sedan gick vidare mot Trollhättan (med en sväng förbi Borghamn och ett snabbt tårt-intag).

Fredagen togs ledig bara för att få en extra lång helg att spendera i Trollhättan med alla mina kära vänner. Men dessa dagar gick så oerhört fört, och snart var det söndag och dags för hemfärd.

Utan att tänka packade jag in väskan i bilen igen. Satte mig bakom ratten och kände ett lätt sug av längtan. Längtan efter att få stanna kvar bara någon extra dag. Längtan efter att få behålla det som en gång var.

Med en suck startde jag bilen, lade i backen och satte bilen i rullning. Ut från parkeringen kör jag. Utan att tänka. Vidare ut på 45:an genom Trollhättan och snart är jag på väg och har lagt staden bakom mig.

Efter några mil smattrar regnet på biltaket och vindrutetorkarna får gå för fullt. Tur att vi tejpade torkarbladet.

Lång tid tar det att komma hem. Men slutligen är jag framme.

Saknar.

Men om ett år gör vi om det.


Bubbelbad i fontänen i Trollhättan!


 

Kommentarer
Postat av: AL

Förhoppningsvis kommer vi ju träffas innan dess också, och nu är det väl min tur att komma till er! :)

2009-07-24 @ 10:19:04
URL: http://alen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0