Vägval..

Sitter på tåget på väg in till jobbet. Första dagen av fem veckors jobb. Sen vet ingen var det bär av. Har musiken i mitt öra, tittar ut genom rutan på världen som viner förbi. Trivsamt.

Resten av dagen passerar snabbt. Hinner göra lite nytta och en sen fika med någon annans kompis, sen sitter jag där på tåget igen. Musiken i örat och världen som passerar utanför.

Tiden går så fort och det verkar alltid finnas nåt att göra eller nåt som måste göras. Känner mig trots allt rastlös. Vill få rörelse i livet. Vill sluta stå still och stampa på samma ställe. Vill veta. Vad händer sen? Vilken väg ska jag välja? Måste få klarhet.

Kanske imorgon...



"Se varje dag som en gåva som det går att göra något bra av"

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0