Midsommardröm


Idag är det midsommarafton. Enligt gammal tro är natten som kommer magisk. Det är inatt alla flickor, under tystnad, ska plocka sju sorters blommor vid ett vägskäl och sedan klättra över sju gärdesgårdar, för att sedan lägga blommorna under kudden så kommer de att drömma om sin tillkommande.

Tror nog inte jag kommer ge mig på att prova denna gamla spåteknik. För var ska jag hitta sju gärdesgårdar att klättra över? 

Hoppas på en trevlig kväll och natt. Ska ge mig ut och samla ihop blommor till en midsommarkrans att ha i håret under kvällen. Ska njuta av smaskig midsommarmat och mumsa jordgubbar hela natten lång! Sen ska jag dansa i månskenet och därefter sakta promenera hem i den ljusa sommarnatten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0