Tack för leendet


Ligger i badkaret med skum runt omkring mig. Sjunker ner i badkaret så jag tittar upp i taket med öronen precis under vattenytan. Hör musiken från datorn strömma genom vattnet, det låter avlägset. Jag nynnar med men mitt nynnande ekar i mina öron och överröstar musiken. Så jag slutar. Tar ett djupt andetag och sänker huvudet under vattnet. Sätter mig genast upp och hostar lätt. Fick in vatten i näsan.

Minns när jag var liten och badade. Jag och mina systrar. Skum överallt ungefär som nu, bara att på den tiden fick vi plats tre i ett badkar. Nu får jag knappt platts själv. Lutar mig mot badkarskanten och sluter ögonen. Det här är härligt. Mysigt. Avslappnande.

Jag duschar av mig och går upp ur badet. Lindar in mitt blöta hår i en handduk och sätter mig framför datorn för att avsluta det sista för denna dag så jag kan gå och lägga mig. Ser kommentarerna från föregående inlägg och känner värmen inombords. Min kära familj. Jag är glad att jag har er!

 

Kommentarer
Postat av: Robin

Ge fasen i mitt badkar, inte ens jag har använt det så mycket :P

2009-07-01 @ 23:23:29
Postat av: petra

vi är glada över att ha dig med :) puss

2009-07-02 @ 20:38:03
URL: http://peetrarudin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0