För vad är det jag vill...


Drömmer mig bort i min egen fantasi om allt jag vill göra. Planerar och funderar inför den närmsta framtiden. Längre fram klarar mina tankar inte av att sträcka sig. Det är en tid som är ovis och som kommer få vara ovis tills den närmar sig. Livet går inte att planera i detalj så lika bra att låta det va och ta det lite som det kommer.

Men viktigast av allt är att det är mitt liv. Det är det jag planerar för. Vad jag vill ha ut av mitt liv. Jag har bara mig själv och min egen lycka att tänka på. Åtminstonde försöker jag tänka så. Behöver vara lite självisk för att prioritera sin egen lycka eftersom det är lätt att andras lycka påverkas negativt. Och jag vet inte om jag är där riktigt än.

Just nu försöker jag bygga upp mitt "nya" liv och mitt "nya" hem. Men det går sakta. Befinner mig i någon form av ingemansland mellan då och nu. Vet inte hur saker och ting kommer att lösa sig. Jag hoppas på att det snart börjar falla på plats. För kan jag bara få vara jag för en stund så kanske jag kan se in i det ovisa och ana en viss klarhet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0