En hjältes kamp


Sitter här nu igen... klockan tickar...
01.52
01.53

Jag är trött. Jag vill sova. Men jag kan helt enkelt inte somna. Vet att jag borde försöka. Men jag vet också att det är lönlöst.

Kan inte låta bli att tänka. Tänker på allt och inget. Fantiserar, drömmer, tänker. Vad händer i framtiden? Vad ska jag göra? Hur ska jag göra? Vet varken vem jag är eller vad jag vill...

Framtiden hägrar och lockar men jag vill ändå stanna tiden. Jag vill stanna kvar i denna tid och bara njuta av här och nu. Vill inte tänka på morgondagen eller det som har varit. Vill bara kunna njuta av det som är just nu. Men tiden stannar inte. Den frotsätter ticka...

Vrider och vänder mig i sängen. Tankar virvlar runt men jag kan inte greppa dom. Drömmer mig bort. Fantiserar. Jag vet att allt löser sig till slut. Jag vet att sagan slutar lyckligt. Men i varje saga finns det en drake som hjälten måste besegra. Och livet består av många sagor.

 

Kommentarer
Postat av: Tessan

På din välkommsbild ser du nästan ut som Bree i Desperate Housewives hihi... Puss Syrran

2009-05-09 @ 16:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0