...


Innan helgen sa jag att om jag inte är frisk på måndag så går jag till vårdcentralen (förutsatt att de tar emot mig), för nu är jag trött på att vara förkyld/sjuk.

Men frågan är vilken bra ursäkt jag kommer hitta imorgon för att slippa gå dit?

De kommer ju knappast ta mig på allvar när jag ringer (ja, mitt förtroende för läkare är jättehögt...), än mindre boka in mig för att träffa nån läkare. Och om de nu gör det, kommer denna troligen bara säga åt mig att ta symtomdämpande medicin... Eller nåt liknande...

För övrigt tog jag en promenad idag, mest för att få komma utanför lägenhetens väggar. Enligt sjukvårdsrådgivningens hemsida så ska promenader vara bra om man har bihåleinflammation eftersom det gör så att slemhinnorna blir mindre svulna eller nåt (det ska alltså göra mindre ont). Jag har i stort sett inte kännt av nåt på sådär 2-3 dagar nu förrens jag var ute på min promenad, då började jag känna av trycket igen...

Antingen blir det bättre eller så blir det sämre... Och om nu nån läkare tar mig på allvar och undersöker mig/tar prover så kommer de säkert inte hitta nåt konkret som ger en riktig diagnos. Möjligen att jag får en uteslutningsdiagnos, en sån som jag redan har eftersom de inte kan komma på nåt bättre...

 

Kommentarer
Postat av: Malin

Klart de kommer ge dig en tid! Då tjänar de ju pengar. Men sen får du spänna ögonen i läkaren och tala om för honom/henne vad han/hon ska göra och vilka prover som ska tas. För tydligen får de inte lära sig sånt i skolan. Uteslutningsdiagnoser är ju bra, om man har testat allt annat man kommer på. Men min läkare gjorde ju tvärt om. Frågan är ju vad mer man inte tål eftersom de är för lata för att ge en valuta för pengarna.

2010-10-20 @ 00:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0