Tiden går..


De säger att tiden går fort när man har roligt.

Sant.

Fast senaste veckorna har jag faktiskt inte gjort allt för mycket. Jag har varig sjuk. Feber, hosta, snor. Bafucin, hostmedisin, alvedon och några ton pappersnäsdukar. Och lite över en vecka nerbäddad i soffan.

Jag är inte helt frisk än, fast nu orkar jag iaf röra på mig. Och jag börjar ta igen det jag missat i skolan.

Och nu för tiden bor jag ihop med en hund (ja, hör och häpna!) En väldigt efterhängsen, gnällig och jobbig hund...

Ja, det är inte min hund! Aldrig att jag skulle skaffa hund! Det råkar sig bara så att hon jag delar lägenhet med har en hund...

Vi har delat tak inte ens en vecka, hunden och jag. Och, ja... jag spår ingen långvarig vänskap här inte... Syster råkar ju vara hundalergiker. Odsen vore goda för mig att också vara det... eller? Ja, inte mig emot.. då måste ju hunden flytta...

Ok, ok... jag ska ge det iaf en, två veckor till... men vad ska jag säga... jag tycker inte om att vakna av en hund som låter som dåligt smörjda gångjärn på mornarna när jag har sovmorgon bara för att lägenhetskompisen råkat åka iväg till skolan eller stängt in sig på toaletten...

 

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Kraken min. Det är inte bra att du varit sjuk så länge. Som sagt det kan vara något i omgivningen som påverkar.... kram mamsen

2010-10-13 @ 07:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0