2011.01.20


Just nu är jag så trött, så trött! Det blev inte många timmars sömn inatt. Delvis för att jag satt uppe och skrev kursportföljen och delvis för att när jag väl försökte sova så lyckades jag inte somna. Men var uppe tidigt eftersom jag var tvungen att sätta mig och klart kursportföljen och sedan lämna in den. Och visst fick jag in den i tid.

Mamma var så snäll och lånade ut bilen till mig idag så jag kunde ta den till skolan och slippa släpa på alla grejerna på cykeln. Så när jag skulle åka från skolan upptäckte jag att det var punktering! Så det var bara att stanna, på med varningsblinkersen och ut och skruva däck. Men det ville sig inte rikgit. Byta däck kan jag. Däremot ville just det här reservdäcket inte lämna bagagen. Jag kämpade med det i säkert en halvtimme innan jag gav upp och satte mig att vänta på mamma. Jag resonerade lite så att det är bättre hon får ta sönder sin bil själv. Vi kom fram till att nåt helt klart var fel eftersom den där strategiska saken de skruvat fast däcket med inte ville lossna. Men mamma slet loss det och sen gick det undan och hem kom jag. Sådär en timme senare än det var tänkt och inte han jag med att springa de ärenden jag hade tänkt passa på att göra medans jag väntade på att mamma skulle sluta jobbet. Men, men... ska väll inte klaga. Tyvärr lär ju inte min förkylning bli bättre av en timmes väntande i en kall bil.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0